Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Oish'Thanrah, the land of magic. A vast continent shrouded in history and mystery, a realm where the ancient powers still exist. This is a collection of stories from that amazing place, some short, others longer but all telling a tale from a world where everything is possible. Here you will find the story of the rather arrogant and untalented mage who tries to summon a mighty demon to do his bidding. You will find why people say that where there is harlots there are hounds. A miller's son tries to do something very illegal and the result is not what he hoped for. If you come across a genie the odds are that you would ask for wealth and power right? Not so much so for a poor seamstress, her wish is rather different, and very risque. In a city along the coast the local undertaker must also double as the local detective, and solve a mystery which is gruesome enough to shake even him. These stories and more can be found within this collection. Sit back and let yourself be whisked away, into the land of adventure.
They say you can take the ranger out of the corps but never the corps out of the ranger....Kyall is a wandering mercenary, sometimes an assassin or even a thief, taking whatever jobs he is given as long as they allow him to follow the creed by which he used to live centuries ago. His past is shrouded in mystery and the greatest mystery of all is himself.When he is witness to a gruesome murder he gets involved in a chase to retrieve a magical blade from a rather dubious person, before the wrong people gets their hands on it. But as he gets to know the rangers who are tasked with getting the sword back he disover that this job has connections to his own past and his own mysteries. He dares to open his heart for friendship once more but as they get deeper and deeper into danger it becomes clear that so much more is at stake than just a magical blade, the world may burn, can he face his own demons and do what is needed or will it be too late?
Phraan of Twelve towers used to be a dragonslayer, and he was good at it, maybe too good for there havent been a dragon seen for fifty summers. But now they suddenly reappear and as his old team is reassembled they discover that the dragons have changed, and not for the better. Old tales have a core of truth and they will meet an enemy they no longer can hope to conquer. A mysterious stranger offers them the only possible solution but can they trust her? Can they have any hope of surviving such a mission? Through both love and heartbreak Phraan does discover that not even his own past is what he believed it to be, they all harbour secrets, some darker and more lethal than the others....
Krigen som raste var en avledning, en genial ide skapt av en særdeles tålmodig slekt eller står det andre bak, andre med mye mørkere og dødeligere hensikter? Kampens time nærmer seg og spillets brikker begynner å innse at ingen av dem er hva de trodde de var. Skjebnegudene har rørt dem alle og den gudene rører vil aldri mer bli den samme, verken på godt eller ondt. Fienden har vist sitt ansikt og det er forferdelig, kan de i det hele tatt stanses? Et feilsteg og verdens skjebne balanserer på en sverdegg, en ubetenksom handling og alt vil være tapt. For noen er mørket velkjent, kan det brukes som et våpen? Mens verden prøver å komme seg etter krig og katastrofer vet de ikke at den største katastrofen er i ferd med å skje og det uten at andre enn de få kan fatte det, alt mens kampen om makt og overlevelse driver mennesker og andre raser til yttergrensene for hva de er i stand til å gi.
Mens krigen raser og kongen av Dheesa prøver å redde stumpene av hva som var prøver andre å holde krigen i gang for enhver pris, men motivene er svært ulike. Kan noen virkelig forventes å kunne kjempe på to fronter? Naturen selv virker for å slå tilbake mot menneskene og samtidig har en ny fiende gjort seg til kjenne, kan de i det hele tatt bekjempes av mennesker eller kreves det så mye mye mer? Er det sant at drager har blitt sett i fjellene? Kan gamle sagn og legender virkelig inneholde et korn av sannhet? Er hevn den riktige veien å gå eller bør man glemme gammel urett og velge en annen vei? Spørsmål finner svar men gir opphav til nye mysterier, og Zaribi vil finne ut hva hennes svigermor mente. Kan hun virkelig være den som skal berge dem alle fra en sikker død? Hva hviler egentlig under isen der i nord? Spillets brikker settes sakte opp i posisjon, vil mørket eller lyset gå av med seieren?
I Zhandoria har kaos spredt seg, krigen raser men det er de som har en egen agenda. For noen er hevn den eneste årsaken til at livet er verdt å leve. I Hietlai møter en ung kvinne en kultur hun aldri kunne ha forestilt seg, men er hun virkelig kun en handelsmanns ydmyke datter? Kan en ung ridder klare å beskytte sine eneste venner mot hans nye hensynsløse herre? og har hun virkelig en drage? Mens krigen raser og alle kjemper for seg og sitt begynner en ny og forferdelig fiende å vise seg, gamle spådommer er i ferd med å gå i oppfylllelse. De som vet prøver å flykte men hvordan kan en flykte fra en apokalypse? Og fra Dragetind vil de bli ta til vingene, tiden er kommet for dragenes tilbakekomst.
Dette er bok sju i serien Snøtigerens klør, den består av flere enkelt noveller fra Akisha's verden. I en liten landsby drukner et eller annet barn, hva våpenmestrene finner er nesten hinsides deres makt. Våk fant sin stridshest Trollknuser på en spesiell måte, her er fortellingen om hvordan den fikk navnet sitt. En greve ankommer sirkus med skjulte hensikter. En kvinne ble en gang sveket og nå vil hun redde en annen fra den samme skjebnen med de utvalgtes hjelp. Våk og Elywen tror at gudinnen ønsker deres hjelp til å løse et problem men hun har valgt et annet redskap for sin rettferdighet. I et vertshus skjuler en eldre mann en grusom hemmelighet, har han mot til å røpe den og hindre en katastrofe? I fjellene har vinteren vart i over et år, noe er forferdelig galt men hva? Kan gudinnens utvalgte håpe på å kunne berge et land fanget i is og kulde?
Dette er del 3 av bok 4 i serien. Kampen mot maskens makt kan begynne, Akishas følge har funnet de få som ennå våger å kjempe mot dens kraft men foran dem står prøvelser de ennå ikke kan forestille seg. Shi vil måtte gjøre forferdelige valg for å få oppfylle skjebnens kall og bli den hærføreren hun skal være, den som skal lede de dødes hær mot maskens styrker. Dragenes ætling må møte sin egen arv og benytte seg av den for første gang, Akisha må stole på at Raigh virkelig kan berge hennes sjel, og for Våk er kunnskapen om at han vil tape Shi tung å bære. Noen blir tapt, andre funnet og i slagets hete handler det kun om en ting. De kan ikke la Kharam Khans maske vinne, hensikten helliger middelet og Akisha skjønner at flere enn bare gudinnen hun tjener følger med på kampen. Vinner masken vil også gudene måtte knele for dens kraft, tap er ikke lenger en mulighet om de vil at verden skal bestå. Men har de egentlig noen sjanse mot ondskapen selv?
Dette er en samling noveller av humoristisk og spennende type. Her er en real spøkelseshistorie, en historie om da en gammel arbeidshest gjorde det umulige og berget ei hel bygd. Det er fortellingen om et lite mysterium og en historie om en litt for fin frue sin ufrivillige luftetur. En stille forsagt gutt viser gutta i bygda at ridning faktisk ikke er for pyser, og når en forsluken shetlandsponny og noen geiter går løs på en fin hage er resultatet garantert katastrofe. Årets faste jule kanefart får mer fart enn vanlig da en av karene møter opp med en annen hest enn vanlig og når bygdas rideskole plages av en uregjerlig hårdott av en hund er det faktisk en av hestene som løser problemet. En litt ekkel kar plager damene på ei veikro nesten fra vettet men møter en ganske velfortjent skjebne. En fyllekjører kjører i hjel flere sauer og nekter å gjøre opp for seg men stedets budeie tar saken i egne hender og mannen lærer fort at rettferdigheten smaker både dyrt og salt.
Noen regler bør aldri brytes, magiens er et godt eksempel på det. Da en tvilsom magiker gjør noe han aldri burde gjort får han mer å hanskes med enn han regnet med og utløser en kjede hendelser som vil få skrekkelige konsekvenser, ikke bare for ham selv men også for gudinnens utvalgte og deres verden. Da de redder en merkelig kvinne uten hukommelse begynner de å se en sammenheng mellom de merkelige hendelsene og ting som skjedde for uendelig lang tid siden, i en fremmed verden. Men nå har gamle profetier blitt vekket til live, verdener er i fare og spørsmålet er om Akisha og hennes venner kan redde både sine egne og en fremmed rase en gang hatet og fryktet av alle.
Akisha og de andre prestinnene og våpenmestrene er på vei til Catendhar, byens overlevelse står og faller på dens legendariske murer. Catendhar er Steinneven, byen som aldri kan inntas av fiender, men legendene skjuler også en farlig svakhet, en folk med vondt i sinne aldri bør finne ut av. I byen har en forhenværende tyv bestemt seg for å avsløre hvem som egentlig står bak krigen og hva som driver dem, men når eldgammel uhellig magi gjør ham til noe ganske annet enn han en gang var har han fått noe nytt å tenke på. Orkene samles om byens murer, dragen Ghuad har samlet dvergene så de kan hevne sine døde og sine plyndrede byer og lite vet han hvor nyttig den hjelpen blir. Og i en ung jeger fra fjellene hviler landets eneste sjanse til å unngå at krigen blir en katastrofe, i han skal jegerguden, den hornkledde, vekkes til live på nytt. En gang skapte han orkene, og nå må de reddes fra hva de har blitt. Han vil vise dem sannheten, selv om det innebærer å nesten utrydde en hel rase.
Selv det som blir begravet dypt vil før eller siden komme frem igjen. Akisha og de andre blir oppsøkt av en fattig kvinne som vil ha hjelp til å lete etter forsvunne jenter fra sin landsby. Da de begynner å grave i stadig mer forferdelige og perverse aktiviteter blir de uten å være klar over det indirekte involvert i noe langt verre enn en prostitusjonsliga. En gang ble noe begravet og gjemt, noe så verdifullt og mektig at visse personer er villige til å gjøre alt, til og med starte en ødeleggende krig, for å få kloa i det. Det jobbes i skjul fra flere hold og da våpenmestrene begynner å forstå omfanget er det allerede nesten for sent. Riket Osholdar i nord med dets storslagne hovedstad Catendhar er i overhengende fare, og når det har falt følger andre riker. Hatet og vreden som er vekket kjenner ingen grenser, og i skjul pågår en maktkamp mellom de som vet og de som vil vite, en maktkamp som vil koste liv, ære og sjeler.
Det finnes hemmeligheter så dødelige at ingen burde vite om dem. Det finnes hemmeligheter som vil ødelegge verden om de blir kjent. En slags fred har hersket i flere tusen år etter at dragemestrene temte landet, etter at de ble borte har de store adelsslektene levd i en skjør balanse og ingen har hatt absolutt makt. Men en av slektene har voktet noe i flere hundre år, noe som vil gi dem kontrollen med alt og alle og da det som ble voktet blir stjålet er brått rikene på randen av en forferdelig borger krig som vil forandre alt. Flere personer blir innblandet i et spill som går tilbake til eldgamle tider og hvem som vil overleve og hvem som vil dø avhenger av kun flaks og mot. Grensene mellom godt og ondt viskes ut, for noen er krigen et gode, en renselse mot en ny start. For andre er det mer dystre hendelser som leder dem ut på stien mot en skjebne de aldri hadde forestilt seg. Og i dypet skjelver selve jordens knokler, katastrofen er på vei. Dette er fantasy best egnet for moden ungdom og voksne.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.