Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
All children misbehave sometimes! Some children are temperamentally more difficult to parent because they are impulsive, hyperactive, inattentive, or delayed in some aspect of their development. This invaluable handbook uses the Incredible Years (R) Parenting Pyramid (R) as the architectural or construction plan for specific parenting tools that help prevent behaviour problems from occurring and promote childrens social, emotional, and academic competence, and healthy lifestyles. The book helps parents to build a strong positive relationship foundation before using respectful discipline tools to reduce target behaviour problems. The book also focuses on tools for building family relationships and support networks as well as problem solving methods and self-regulation skills to manage stress.
Boken er en praktisk veiledning i hvordan du kan takle hverdagslige problemsituasjoner og bekymringer i forhold til barn. Hvordan kommunisere godt? Hvordan bruke ros og belønning? Hva kjennetegner god lek? Hvordan håndtere egen irritasjon? Hvordan møte vanlige problemer som leggerutiner, overdreven TV-titting, stjeling, sengveting, ulydighet og lyving. I boken finner du konkrete forslag til hvordan du trinn for trinn kan møte slike og lignende situasjoner. Ved å lære tilnærminger for å takle disse problemene, kan foreldre begrense barnas atferdsvansker før de kommer ut av kontroll. Boken hendvender seg til foreldre, helse- og sosialarbeidere, pedagoger og andre som forholder seg til barn og deres problemer. Har bibliografi.
This book provides parents and teachers of children on the autism spectrum (aged 2-5 years) with strategies for promoting childrens optimal social, emotional, language, and academic competence. It includes verbal and nonverbal strategies to help caregivers to enter in childrens attention spotlight and expand their interest and joy in relationships with others. The book includes sample adult-child social and emotion coaching scripts for interacting with children and suggestions for modelling, initiating, and prompting social behaviours and joint activities. Also included are other connection and communication strategies such as sensory games, visual prompts and pictures, gestures, pretend and puppet play, and intentional communication. Through repeated, sensitive and responsive interactions, parents and teachers can learn to enter the child's attention spotlight and to jointly share experiences that bring the child interest and joy. This results in a strong interpersonal connection and gradually leads to the child's desire and ability to communicate and share emotions and experiences with others. This child-focused and developmentally based way of communicating and teaching leads to a stronger relationship, more emotional connection, more emotion regulation, and less frustration for parents, teachers, and the child!
I denne boka kan du lese om viktige milepeler i spedbarnets utvikling, og du finner dagboksider hvor du kan notere hva barnet ditt liker og misliker, yndlingssanger- og fortellinger og daglige rutiner.Boka er bygget opp rundt tre faser i spedbarnets utvikling: 0–3 måneder, 4–6 måneder og 6–12 måneder. Du får enkle og virkningsfulle tips til hvordan du kan:observere og lese babyens signalerhåndtere babyens gråtforstå hvordan babyen lærer av dine responsersnakke, synge og lese for babyenstimulere spedbarnet fysisk, visuelt og gjennom berøringutvikle gode rutinerlære strategier for å roe babyen og selv beholde roenfå støtte fra andre, og involvere familie og venner i babyens liv]]>
Tidlig innsats og satsing på barn og unges emosjonelle og sosiale ferdigheter bidrar til å fremme god psykisk helse, forebygge utenforskap og stimulere til læring. Denne boken er en hjelp for deg som jobber i barnehage eller skole til å stimulere og utvikle barns sosiale, emosjonelle og faglige ferdigheter. Prinsippene du lærer i boken, er basert på mange års forskning på hva som demper risikofaktorer som følger med emosjonelle og sosiale vansker hos små barn, og hva som styrker barnas sosiale og emosjonelle kompetanse. Alle barn har nytte av å bli fulgt opp av skole- eller barnehageansatte som har gode virkemidler for håndtering av uønsket oppførsel, og som er opptatt av å styrke barnas sosiale og emosjonelle ferdigheter. Samtidig viser boken hvordan du kan tilpasse opplæringen til barn som strever med lærevansker, hyperaktivitet, forsinket språkutvikling, aggressivitet eller depresjon. Utrolige lærere er oppfølgeren til Hvordan utvikle sosial og emosjonell kompetanse hos barn (2005).
Approximately two-thirds of all children referred to mental health agencies are labeled conduct-disordered. Typically such children exhibit antisocial behavior -- lying, cheating, stealing, firesetting, fighting, oppositional behavior and noncompliance to parental requests -- at abnormal rates.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.