Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Examines Herman Melville's magazine work in its original publication context, including stories that became classics, such as "Bartelby, the Scrivener" and "Benito Cereno", alongside lesser-known work. Using a concept he calls "embedded authorship", Thompson explores what it meant to be a magazine writer in the 1850s and discovers a new Melville.
This book looks beyond the common label of 'Ronald Reagan's America' to chart the complex intersection of cultures in the 1980s. In doing so it provides an insightful account of the major cultural forms of 1980s America - literature and drama; film and television; music and performance; art and photography - and influential texts and trends of the decade: from White Noise to Wall Street, from Silicon Valley to MTV, and from Madonna to Cindy Sherman. A focused chapter considers the changing dynamics of American culture in an increasingly globalised marketplace.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.