Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
Denne boka reiser spørsmål rundt forståelsen av undervisnings- og læreprosesser. Forfatterne drøfter hvordan lærere og lærerutdannere kan vitalisere betydningen av deltakelse i utdanning som sosial praksis. Boka drøfter ut fra dette en undervisningspraksis med særlig vekt på elevens deltakelse, en deltakelse som handler om å aktivere det eleven bærer med seg i sitt minne. Undervisning handler om å få eleven eller studenten til å uttrykke seg selv. Forfatterne er opptatt av at læring og undervisning er ulike handlinger, men at de hører sammen og ikke kan forstås uavhengige av hverandre. Sentrale tematikker i boka er:forholdet mellom utdanning og kunnskaphvordan man kan bidra til åpne og deltakende læringsfellesskapmuntlig deltakelse i undervisnings- og læreprosesserkollegaveiledning i reflekterende teamDette er en bok for alle som er opptatt av praktisk pedagogikk og av hva som er grunnlaget for en undervisning som skaper deltakelse. Den er rettet spesielt mot lærere og lærerutdannere.
This book is an argument for reflexivity in the act of teaching, which means to acknowledge that intention guides the act of teaching. Teaching therefore expresses both knowledge with reference to school subjects, and justice according to the distribution of this knowledge. The authors argue for teaching as the driver of education.
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.