Gjør som tusenvis av andre bokelskere
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev.
This edited book challenges the limits of current educational philosophical discourse and argues for a restored normativisation of education through a powerful notion of justice.
Boken gir en innføring i vestlig og østlig filosofihistorie, logikk, feminisme, kunnskapsteori, økologi og etikk. Kvinnelige filosofer og forskere er trukket frem for å vise deres betydning i sin samtid. Boken egner seg for allment interesserte lesere, høgskole- og ex.phil.studenter. Har forslag til videre lesning og register.
I Å se seg spørrende omkring går forfatteren inn i noen grunnleggende pedagogisk-filosofiske spørsmål knyttet til frihet og ansvar i skole og utdanning. I tillegg til å presentere utvalgte filosofiske perspektiver på spørsmålene, introduserer hun en ny pedagogisk filosofi der hun tar til orde for flere og bedre spørsmål – og færre svar. Hun viser hvordan dette kan være et fruktbart utgangspunkt for å snakke om utdanning og undervisning, først og fremst fordi det innebærer å tilrettelegge for en nysgjerrig, åpen og undersøkende skole. Bedre skole nr.3(pdf, 581,71 kB) Bedre skole nr.3 del 2(pdf, 579,70 kB) ]]>
Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.
Ved å abonnere godtar du vår personvernerklæring.