Norges billigste bøker

Bøker av Lars Enarson

Filter
Filter
Sorter etterSorter Populære
  • - Skriftenes vitnesbyrd om Messias' guddommelighet
    av Lars Enarson
    209,-

    «Se, jeg legger i Sion en snublestein og en klippe til anstøt. Den som tror på ham, skal ikke bli til skamme.»I denne meget aktuelle og viktige boka forklarer Lars Enarson Messias' guddommelighet gjennom hele Bibelen. Men han viser også at på samme måten som Jesu enhet med Faderen ble en snublestein for de jødiske lederne, så ble hans menneskelige identitet som jøde og arving til Davids trone en snublestein for kirken. Vi trenger å gjenoppdage skriftenes vitnesbyrd om Messias i vår tid.«Dette er en meget god oppsummering av argumentene for Jeshuas fulle guddommelighet. Det er en vidunderlig parallell til noe av dagens beste akademiske lærdom. Jeg anbefaler den varmt.»- Daniel Juster, Th.D.Messiansk rabbi, Tikkun InternationalJerusalem, IsraelLars Enarson har vært virksom siden 1970-tallet som bibellærer og internasjonal forbønnsleder med en klar profetisk røst. Siden 1997 arbeider han ut fra Israel spesielt for å mobilisere til bønn for vekkelse i Midtøsten. Han reiser i forskjellige nasjoner og underviser om bønn, vekkelse og det profetiske ordet.

  • av Lars Enarson
    289,-

    «Jakob ble så alene tilbake. Da kom det en mann og kjempet med ham helt til morgenen grydde.» - Første Mosebok 32,24Jerusalem holder på å bli sentrum for verdens oppmerksomhet. Konflikten i Midtøsten angår oss alle sammen. Gud har bestemt at hele menneskeheten skal være avhengig av utfallet av denne konflikten.Det jødiske folket omtaler Jakobs trengselstid som fødselsveer for Messias. Denne boka handler om de kataklysmiske begivenhetene som vil skje på slutten av denne tidsalderen, inkludert den store trengsel, Gog- og Magog-krigen og slaget ved Harmageddon. Det vil være en tid med mye kaos, men det vil føre til frelse både for det jødiske folket og for hele verden. «Ve! Stor er den dagen, det er ingen som den. En trengselstid er det for Jakob. Men han skal bli frelst fra den.» (Jeremia 30,7.)Denne boka beskriver ikke bare hvor alvorlig tiden foran oss er. Den gir oss også et mektig budskap om håp. Israels Messias vil vende tilbake for å regjere over nasjonene fra Jerusalem i Guds evige rike. Vi trenger profetiske øyne og ører for å forstå betydningen av det som skjer i Midtøsten i dag.

Gjør som tusenvis av andre bokelskere

Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.