Norges billigste bøker

Omdømme

- rykter, sladder og tøvprat

Om Omdømme

I overgangen til et globalisert kunnskapssamfunn vil behovet for å være unik og synlig øke. Dermed vil virksomheters og enkeltpersoners omdømme få økt betydning. I Omdømme fokuserer forfatterne på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme. Innenfor omdømmestyring viser forfatterne hvordan virksomheten kan anvende en strategisk tilnærming til omdømmet, samt hva som kan legges i begrepet omdømmekapital. Omdømmerisiko og målig av omdømme diskuteres også. Deretter diskuteres de sentrale elementene innenfor ryktespredning: Rykter og sladder, tøvprat, ryktesmedene og ryktesmia. Avslutningsvis ser forfatterne på håndtering av ryktespredning, både for virksomheter og enkeltpersoner. Forfatterne tar også for seg ulike kommunikasjonsstrategiene som kan anvendes i ulike kontekster og situasjoner og presenterer kommunikasjonsprosesser, intern og ekstern kommunikasjon samt kommunikasjonskultur. Omdømme er basert på forskning og er i første rekke skrevet for ledere på alle nivåer, både i privat og i offentlig sektor, men er også aktuell for alle som har interesse for ledelse som fagområde. Boken er også myntet på studenter på bachelor- og masternivå.

Vis mer
  • Språk:
  • Norsk
  • ISBN:
  • 9788202283568
  • Bindende:
  • Paperback
  • Sider:
  • 281
  • Utgitt:
  • 1 januar 2009
  • Utgave:
  • 1
  • Dimensjoner:
  • 170x240x18 mm.
  • Vekt:
  • 542 g.
  På lager
Leveringstid: 1-3 virkedager
Forventet levering: 9 juli 2024

Beskrivelse av Omdømme

I overgangen til et globalisert kunnskapssamfunn vil behovet for å være unik og synlig øke. Dermed vil virksomheters og enkeltpersoners omdømme få økt betydning. I Omdømme fokuserer forfatterne på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme.

Innenfor omdømmestyring viser forfatterne hvordan virksomheten kan anvende en strategisk tilnærming til omdømmet, samt hva som kan legges i begrepet omdømmekapital. Omdømmerisiko og målig av omdømme diskuteres også. Deretter diskuteres de sentrale elementene innenfor ryktespredning: Rykter og sladder, tøvprat, ryktesmedene og ryktesmia. Avslutningsvis ser forfatterne på håndtering av ryktespredning, både for virksomheter og enkeltpersoner.

Forfatterne tar også for seg ulike kommunikasjonsstrategiene som kan anvendes i ulike kontekster og situasjoner og presenterer kommunikasjonsprosesser, intern og ekstern kommunikasjon samt kommunikasjonskultur.

Omdømme er basert på forskning og er i første rekke skrevet for ledere på alle nivåer, både i privat og i offentlig sektor, men er også aktuell for alle som har interesse for ledelse som fagområde. Boken er også myntet på studenter på bachelor- og masternivå.

Brukervurderinger av Omdømme



Finn lignende bøker
Boken Omdømme finnes i følgende kategorier:

Gjør som tusenvis av andre bokelskere

Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.