Utvidet returrett til 31. januar 2025

Otto Dix and Weimar Media Culture

Om Otto Dix and Weimar Media Culture

Otto Dix (1891-1969) was a leading figure of the Neue Sachlichkeit, or New Objectivity, movement in painting in 1920s Germany. This groundbreaking study analyses for the first time the relationship between Dix's verist-realist portrait paintings and the rapidly expanding mass media culture of the Weimar era that surrounded it.

Vis mer
  • Språk:
  • Engelsk
  • ISBN:
  • 9781800791237
  • Bindende:
  • Hardback
  • Sider:
  • 314
  • Utgitt:
  • 7. februar 2022
  • Utgave:
  • Dimensjoner:
  • 152x229x0 mm.
  • Vekt:
  • 558 g.
  • BLACK NOVEMBER
  Gratis frakt
Leveringstid: 2-4 uker
Forventet levering: 11. desember 2024

Beskrivelse av Otto Dix and Weimar Media Culture

Otto Dix (1891-1969) was a leading figure of the Neue Sachlichkeit, or New Objectivity, movement in painting in 1920s Germany. This groundbreaking study analyses for the first time the relationship between Dix's verist-realist portrait paintings and the rapidly expanding mass media culture of the Weimar era that surrounded it.

Brukervurderinger av Otto Dix and Weimar Media Culture



Finn lignende bøker
Boken Otto Dix and Weimar Media Culture finnes i følgende kategorier:

Gjør som tusenvis av andre bokelskere

Abonner på vårt nyhetsbrev og få rabatter og inspirasjon til din neste leseopplevelse.